3. SZKOŁA CZARNOKSIĘŻNIKÓW
Po przybyciu na wyspę Roke Ged zaczął szukać Przełożonego Szkoły dla czarnoksiężników. .Dotarł do placu i zapukał do drzwi, otworzył Starzec, któr zaprosił go do środka do szkoły czarniksiężników.Nie mógł jednak wejść przez drzwi zabezpieczone zaklęciem. Dopiero gdy wymówił swoje imię mógł wejść.Drzwi były wykonae z zęba Wielkiego Smoka.
Przywitał go Arcymag Nemmerle, Przełożony Szkoły dla czarnoksiężników, był starszy niż jakikolwiek żyjący wtedy człowiek. Ged przeczytałm mu list, który napisał do niego Arcymag Orion.
Po rozmowie z Arcymagiem, zobaczył czarnego ptaka – kruka z Osskil. Po chwili poznał Jaspera, syna Enwita z Księstwa Eolg na wyspie Havnor. Jasper zadeklarował, że pokaże Gedowi Wielki Dom. Zaprowadził Geda do garderoby, gdzie nowy uczeń szkoły przebrał się w ciemnoszary płaszcz, w jakie ubierali się uczniowie szkoy. Jasper pokazał też Gedowi Komnatę Półek, gdzie przechowywano księgi wiedzy i tomy runów, wielką Salę Kominkową, w której cała Szkoła gromadziła się w dni świąteczne. Potem Ged zobaczył mieszczące się w wieżach i na poddaszach, małe cele, gdzie spali uczniowie i mistrzowie. Cela Geda znajdowała się w Wieży Południowej; miała okno wyglądające na dachy miasteczka Thwil.
Potem zjedli posiłek przy Długim Stole razem z setką innych uczniów szkoły oraz chłopcem o imieniu Vetch. w trójkę poszli do miasteczka Thwil. Wędrowali w kierunku Wewnętrznego Gaju. Jasper pochwalił się umiejętnością wyczarowania źródła, które było tylko złudzeniem. Z kolei Vetch wyczarował z grudki ziemi małe stworzenie przypominające muchę. Ged skompromitował się, ponieważ nie zaprezentował żanych umiejętności. Ged w nocy czuł sie ośmieszony i samotny, ale przyszedł do niego Vetch. Chłopcy zaprzyjaźnili się.
W szkole zajęcia prowadzili mistrzowie z Roke, zwani Dziewięcioma Mistrzami.Przez część każdego dnia uczył się u Mistrza Pieśni, gdzie poznawał Czyny Bohaterów i Pieśni Mądrości, poczynając od najstarszej ze wszystkich pieśni, Stworzenia Ea. Potem razem z innymi chłopcami ćwiczył u Mistrza Wiatrów sztuki związane z wiatrem i pogodą.
Wiosną i wczesnym latem spędzali całe dnie w Zatoce Roke na pokładzie lekkich jednomasztowców, ćwicząc sterowanie za pomocą słowa, uśmierzanie fal, zaklinanie wiatru naturalnego i wywoływanie magicznego.Mistrz Ziół,opowiadał im o właściwościach wszystkiego, co rośnie; a Mistrz Sztuk nauczał sztuczek magicznych, kuglarstwa i pomniejszych sztuk Przemieniania.